Изберете страница

Отслабването е трудно, когато бъде забравен базовият физиологичен процес. 1 кг мазнини има около 7700 kcal – за да свали човек 1 кг мазнини, трябва някъде по пътя да изгори 7700 kcal повече отколкото е приел.

Това може да стане по-бързо или по-бавно (което е препоръчително от здравословна гледна точка); трябва също така да се набавя постоянно и достатъчно протеин. В крайна сметка обаче става въпрос за брой изгорени калории срещу брой приети калории.

„Измерването“ или „броенето“ на калории също вече е лесно

Има различни безплатни приложения (MyFitnessPal, LifeSum, Lose it All, а със сигурност и други), които имат баркод-скенери и автоматично пресмятат общия брой приети калории за деня. Крачкомерите също са чудесна алтернатива. Те са сред основните приложения на телефоните и освен броя крачки, дават и сравнително точна (но най-важното консистентна) преценка за броя изгорени калории от ходене (което пък обикновено е и основната ежедневна активност в смисъла на изгорени калории).

Третият основен компонент в уравнението е т.н. BMR (basic metabolic rate) или (в буквален превод) базов метаболитен ритъм. С други думи, дори когато не се движим (а даже и като спим), тялото ни гори определен брой калории просто като функция от това, че сме живи. И той обаче се пресмята лесно, доколкото зависи от основни параметри като възраст, тегло и ниво на ежедневна активност (такива калкулатори също така се намират изключително лесно в търсачката).

Взимайки трите компопента

BMR + приети калории – изгорени калории

човек лесно получава представа за дневния или още по-точно седмичния баланс. 30 дни с около 260-калориен дефицит (и при достатъчно протеин) се равняват на 1 кг мазнини. А кантарът почти задължително ще покаже и повече от 1 кг, тъй като отслабвайки, човек обикновено изхвърля и определено количество вода.

Вземи 20% отстъпка

Абонирай се и получи 20% отстъпка за първата си поръчка.